Monday 1 July 2013

Beban otak.


Hai *Auuuucakk* comel kan saya? Ahaks.

Sebenarnya kepala tengah berserabut.Banyak gila benda yang difiikirkan.Pasal sekolah,kawan dan lawan.Eh,aku ada lawan ke? Ada kot semenjak baru-baru ni.Tapi aku harap sangat dia hapuskan nama aku sebagai "lawan" dia sebab manusia mana yang nak hidup dia ada musuh kan? So,berbalik kepada topik "kepala tengah berserabut",ada lah beberapa sebab kenapa kepala aku berserabut :-

 1) Sebab...Oral.

Jumaat ni ada second oral test untuk bahasa inggeris.Guess what? Aku tengah cari topik.Aku tanya Nami,

                           " Weyh,bagi lah aku idea untuk second oral test aku ni." 

"aku taktahu lah." 

Eh kawan ke macam tu? Nak je aku tumbuk muka dia . Haha . Fikir punya fikir,lastly.... tink! *bunyi dapat idea*

"Hah,apa kata aku buat topik pasal 'MY BESTFRIEND' ? At least,kalau teacher tanya soalan,tak ada lah susah mana aku nak jawab sebab kalau pasal 'MY BESTFRIEND',mestilah aku tahu serba-serbi tentang dia kan?"

 *cakap sorang-sorang sambil jalan kehulu-kehilir*  Then,dengan muka happy nya aku terus online,cari nama Nami dan cakap dengan dia,
"Weyh,aku dah dapat dah topik!."

"Hah,really? Pasal apa?" 

" Pasal kau ! " 

"Series ke ni doh? ",seakan tak percaya pulak dia.

" Ya,ya series pasal kau ! " 

"Kau nak buat tajuk apa? 'MY AWESOME FRIEND'? "


 "Urk...maybe..Tak sure lagi lah pasal tajuk.Btw,aku nak gambar kau boleh? "

 Dia double tak percaya,"gambar? haha,untuk oral ke?" 

"Yelah..",aku jawab. 

"Oh,okey,ambil je."

Aku pun buat keputusan nak print gambar dia dan nak present spontan je.Tak buat draft,malas gila.Okey,stop cerita pasal dia.

 2)Sebab..puasa.

Yes! Sebab puasa.Aku tengah fikir,kalau hari-hari biasa pun aku balik dari sekolah je terus tidur dan bila dah nak maghrib je baru aku akan start masak,macam mana bulan puasa nanti? Kalau hari-hari biasa pun aku penat,tidur lama ,apatah lagi time puasa kan? Nak buat kerja rumah lagi. Oh mannnn! Mesti penat gila.Malam mesti tidur lena punya lah.
           
  "Takpe,Qilah.Ini ujian Allah.Try dulu hari pertama puasa,I know you can do it."-someone said.

3) Sebab... Jiwang*bisik*

Kadang-kadang aku rasa macam aku ni dah cukup dewasa untuk buat keputusan sendiri.Walhal sebenarnya umur baru mencecah enam belas.Bak kata orang..baru nak belajar melihat dunia luar.Pada usia begini lah paling mencabar bagi aku.Aku ni cepat sangat terpengaruh.Jadi,aku harap aku dapat penuhi masa remaja aku dengan benda yang positif.Aku akui,memang bersepah gila crush aku *aku yang suka diaorang* tapi takdelah suka gila dekat diaorang sampai nak couple.No,tu bukan aku.Bagi aku,"CRUSH" means someone yang aku suka tengok dari segi luaran dia.Orang kata,"Tak kenal maka tak cinta." Tapi faktanya,aku belum kenal mereka lagi dah jatuh hati ? Oh mannn,hati kau ni lembik sangat lah,Qilah. Tapi don't worry.As long as aku ada mama,kawan-kawan and Yoyo,InsyaAllah aku tak terpengaruh dengan benda negatif kot.Kau tahu tak,aku pernah mengaku dekat crush aku yang aku suka dia ? Oh,berani nya kau,Aqilah! Good job! *tepuk tangan* Objektif aku buat macamtu sebab aku nak berkawan dengan dia dan dari sudut yang lain sebenarnya,aku nak tengok sama ada mamat ni 'bajet handsome' ke tak.Dalam kata lainnya,aku nak kenal lah dia ni orang yang macam mana melalui respon dia.Faham tak? Ah,kau buat-buat faham jelah.

Aku asyik berkepit je dengan fon.Mana tak nya,dah mesej masuk bertalu-talu kan? Kadang-kadang,aku sakit pun mereka kata aku sihat.Hurm..hurm..




No comments:

Post a Comment

Tinggalkan pesanan anda disini.Segala komen saya hargai :)