Sunday 2 December 2012

#13

Aku tak faham dengan sejenis manusia ni.
Dah ada yang satu,nak yang kedua dan seterusnya.
Bila ada depan mata,dia buat buta.
Dia akan celik mata pada yang dikejar saja.
Dia buta ada yang mengejar dia di belakang sebenarnya.

Aku tak faham dengan sejenis manusia ni.
Kenapa harus dia kejar yang tak pandang pada dia?
Kenapa mesti dia ketepikan yang ada depan mata?
Kenapa harus dia buka hati buat yang tak sudi.

Aku betul-betul tak faham.

Aku tak faham dengan sejenis manusia ni.
Ada yang suka dia.Ramai tu takdelah segenggam.
Hanya seorang.
Seorang itu setia menunggu dia jadi peneman hidup.
Tapi dia endah tak endahkan saja.
Dia alihkan pandangan pada yang dia kejar saja.

Ya Allah,butakah dia di depan itu sebenarnya ada yang setia!
Tak perlu cari yang kedua.
Cukup yang pertama.
Jadikan saja dia yang kedua hingga yang akhir sekali.

Tuhan,celikkan mata dia.
Agar suatu saat nanti dia sedar.
Sedar akan kehadiran sang kekasih yang setia menunggu di depan dia.

Aku tak faham dengan sejenis manusia ni.
Manusia yang aku maksudkan itu adalah NAJWA SAMLAN.

Nampak tak yang aku boldkan warna merah tu?

Ya,itu aku.
Teruk kan aku?