Tuesday 24 December 2013

Three in One

        Hai. Lepas ni dah tak boleh nak update selalu memandangkan tahun depan aku dah start struggle SPM. Maybe ada banyak benda nak update sekarang. First things, pasal mimpi. Ya,mimpi. Minggu lepas aku, abah dengan adik-adik pergi cari school stuffs waktu malam. Yang important je kami dapat (pakaian) . Waktu dekat salah sebuah kedai tu aku sempat tengok-tengok beg. Mana lah tahu ada yang berkenan. Ha, memang ada pun. Beg tu kosong je ada logo superman. Beg tu ada warna kuning, oren, merah. Tapi aku paling berkenan warna merah and kuning. Yang peliknya aku memang benci warna kuning. Eh,bukan benci lah. Tak suka je. Tapi bila beg tu warna kuning, rasa macam cantik je. Tapi abah kata tak boleh. Sedih juga lah. Lepas tu dalam kereta, adik-adik pujuk abah pi tempat tu lagi. Abah iyekan aje, Sejak daripada tak dapat beg tu, aku asyik mimpi je beg tu dah habis. Ya Allah,minta-minta lah tak habis lagi. Kalau aku pi kedai tu,memang rambang mata lah. Lagi-lagi aku perempuan. Tapi aku ni susah sikit nak rambang mata pasal beg ke apa kecuali kalau pasal baju. Ha,kalau nak pilih baju tu, semua orang aku tanya ," angah/acik/yayah/nanas/mama/abah/fina, ni okey tak ? " Lepas aku mimpi tu, aku cerita dekat angah yang aku mimpi beg tu habis. Then angah punya respon macamni, " Are you serious nak beli beg superman tu ? Nanti kau malu kang macam mana? " Memang ada terfikir juga pasal tu. Tapi kalau difikirkan balik, siapa yang nak gelakkan aku ? Lambang superman je kot. Memang tak ada corak lain. Lagi pun aku paling senior tahun depan. Ececeh berlagak senior pulak.Disebabkan aku terlalu nak beg tu, aku text Farah,Haikal. Aku kata, " Weyh,aku nak beg supeman juga as beg sekolah aku. " Lepastu dorang pun mcm tak percaya .Yelah aku text dorang tetiba cakap pasal beg. Dengan tak bagi salamnya.

       Second things, pasal kawan. Lepas ni dah taknak tambah kawan dah. I mean kawan kat laman sosial lah . Nak stay je mana yang dah berkawan. Nak close door bagi yang belum kenal. Malas. Bukan nak kata apa lah. Aku ni spesis yang balas mesej ikut mood tau. Kalau aku rasa nak balas, aku balas. Kalau tak, aku balas juga tapi not on the time lah. Cukup lah Bshrh kata aku ni biskut. Sekejap ada sekejap hilang. Aku tak boleh stay text dengan someone tu kecuali orang yang betul-betul aku sayang lah. Alasan kedua kenapa nak close door sebab kadang-kadang aku busy. Time aku busy tu jugak lah kawan-kawan ramai yang sent text. Mestilah aku reply lambat, after kerja settle. Aku tahu aku salah. Lambat reply text diorang,aku minta maaf. Lepastu diorang merajuk. Kawan lelaki aku kalau merajuk mengalahkan perempuan. Yang perempuan tu senang juga lah nak pujuk . Maybe sebab perempuan sama perempuan. K,dua tu je lah alasan yang aku boleh bagi. Ha,aku ada bagitahu kawan-kawan kalau tahun depan aku lambat reply ke tak reply lansung ke aku minta maaf. Lepas tu dorang kata, "Oh takpe. Kau kan nak spm. Aku faham. " Lega jugalah bila dorang kata mcmtu.

     Third things, my relationship with Eei ok so far. Hopefully kekal.Amin. Masa aku bagitahu farah yang aku nak beg superman tu. Ok,topik tu ternyata belum habis lagi.Relax. Farah kata," amboi nak S jugak. S for Superman.S for Syafiq too." Aku tergelak je. Memang tak terfikir langsung nama dia. Tu je nak cerita. Ok,bye. Selamat kembali ke sekolah :)

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan pesanan anda disini.Segala komen saya hargai :)