Wednesday 26 December 2012

This story have a happy ending.

Senyum tanda "this story have a happy ending."


Dalam suasana gelap,aku nampak mama datang dari celah-celah pintu yang memancarkan cahaya.Mama makin dekat kearah aku lalu mama memeluk aku.Mama kata,"Jangan menangis,sayang.Mama ada dengan sayang ni," sambil mama memeluk aku.Sedang aku menangis dalam dakapan mama,aku terdengar satu ketukan dari pintu depan.Aku leraikan pelukan.Aku buka pintu.Ada satu keluarga yang rupa paras mereka sangat familiar.Semacam aku pernah aku.Aku terfikir,siapakah mereka?

Aku mengundang mereka jemput masuk ke rumah aku.Mereka membawa dulang.Semacam mahu merisik aku.Mereka duduk sopan di ruang tamu.Ada juga seorang lelaki yang memanggil aku dari luar rumah,aku menjenguk kepala ke luar tingkap.Dalam hati,"eh,dia bukan ke dia ni...." persoalan aku mati disitu.Lelaki tu tinggi.Aku rasa,aku kenal muka lelaki tu.Lelaki tu masuk dalam rumah aku sambil senyum ke arah aku.Dia membetulkan songkok dan sampinnya .Kemas berbaju melayu berwarna putih.

Mama datang ke arah aku,bawa aku ke tempat duduk bersimpuh.Aku duduk.Air mata aku tiba-tiba keluar.Sebak.Sayu.Otak aku memainkan peranan lagi,"apa semua ni?" Pada mulanya aku tak faham.Tapi pada penghujungnya,ia adalah happy ending.Series aku tak tipu !

Aku teruskan cerita..Waktu tu,aku terdengar lelaki tu kata,"Aku terima nikahnya Nur Aqilah Najwa Binti Samlan dengan mas kahwinnya..." Setiba di ayat mas kahwin,telinga aku seakan tak berfungsi.Aku tak dengar ayat dia.Eh,bukan tak dengar.Cuma lupa apa ayat dia.Setelah lelaki tu shake tangan dengan ....sah!itu tok kadi! lelaki tu terus datang kearah aku.Kucup dahi aku.Waktu tu,aku dapat rasa kucupan hangat dia.Sebelum itu,dia sarungkan cincin ke jari manis aku.Sambil dia bisik ke telinga aku,"Terima kasih kerana sudi jadi isteri abang.Abang sayangkan sayang."

Waktu tu aku terus terjaga.Rupanya aku mimpi je? #NasibOhNasib =='

P/s: Gua happy dapat mimpi yang happy endng begini.Insyaallah,aku dan Yoyo Hairuddin ada jodoh.Ya,lelak yang aku kata semacam aku kenal tu rupanya Yoyo Hairuddin.Mula aku perasan wajah dia semacam aku kenal masa dia cium dahi aku.Waktu tu muka kam dekat.Jadi,sampai sekarang mimpi tu aku ingat.Waktu tu aku komfirm dia adalah Yoyo.

Dear awak,kalau mimpi saya ni jadi realiti suatu hari nanti,alangkah indahnya dunia ni semacam kita yang kuasai.Jika ianya jadi realiti,saya akan tunjukkan pada bakal anak kita nanti tentang cerita mimpi saya ni. Biar dia tahu bahawa dulu saya pernah bermimp benda macam ni.Ayat akhir,sayang awak,monster *gelak jahat*

Salam sayang,
Najwa Samlan.