Friday 14 December 2012

Tiga catatan rawak dalam satu post.


Hipokrit.Penipu.Selayaknya aku gelar kau begitu.

Kau tak penat ke pakai topeng setiap kali berdepan denagan umum?Tuhan,bukakan hati dia supaya dia tunjuk muka dia.Biar hodoh mahupun selekeh.Yang pasti kamu bukan alien yang tentunya datang dari sebuah planet jauh dari bumi.

Kalau betul kau hodoh,kenapa mesti kau wajib bertopeng?Jangan bagi alasan berlapik yang negatif.Ingat,manusia keliling kamu itu punya akal.Mereka pasti boleh berfikir 2000 kali ganda positif dari kamu.

Kawan,selama mana kamu sorokkan muka,selama mana muka kamu bertalam lebih satu,selama itu juga tak ramai yang ada diwaktu kamu perlukan mereka.Kau punya muka.Kau tak kurang diwajah.Sayang,kau hipokrit.Tak perlu pakai  topeng untuk selindung wajah suci kau,sayang.Ingat tu,sepandai mana kau sorokkan segalnya,tak sepandai polis yang akan temui rahasia kau suatu saat nanti.

Aku selitkan satu topik lain disini.Tinggal empat hari saja lagi sebelum aku jejakkan kaki ke sekolah tinggi untuk lihat keputusan penilaian menengah rendah.Semoga result aku gempak.Amin.

Tadi sepupu sepapat aku muncul.Mereka kata aku pendek.Aku mengaku aku pendek lagi gemuk.Jadi,tak hairan jika mereka mahu kata apa.Aku terima dengan hati yang sedikit terbuka.Mereka syorkan aku minum susu banyak-banyak kerana susu mengandungi kalsium.InsyaAllah,aku pasti tinggi suatu masa nanti.Lebih tinggi dari mereka.Mungkin.Sampai sini saja aku menaip.

Oh,iye.Tadi aku buat sos topup.Rasanya sakit hati bila sos topup letak bunga.lima puluh sen lebih yang sos topup ambil itu,aku boleh gunakan untuk mesej lima puluh kali lagi dengan buah hati.Tapi tak mengapa.Aku juga yang gatal mahu buat sos topup. InsyaAllah ni kali terakhir aku buat kerja bodoh.Kerja bodoh sebab aku buat sos topup hanya kerana mahu Otp dengan orang yang tak langsung pandang aku kalau aku cacat.Dia hanya pandang pada kelebihan aku saja.Series aku buat kerja bodoh plus gila.

Dear kinda heart,
Tolong cari pemadam dan padam nama dia.Aku taknak tinggal satu huruf pun.
Dear mind,
Tolong jangan hiraukan dia.Bila dia kosong,dia cari aku.Aku bukan kain buruk.
Dear jari,
Mohon berhenti cari dia untuk text.Lupakan dia lagi bagus.

Aku tak tahu sampai bila aku harus seksa diri merindui orang yang  anggap aku seperti kain kotor dalam hidup dia.

Aku mahu berhenti disini.

Salam sayang ,
Najwa Samlan.